Powrót

2025 r. w Internecie. Czego szukali Polacy?

Artykuł zgodny ze stanem prawnym na dzień: 2025-12-22

Rok 2025 zbliża się do końca. To dobry moment do podsumowania mijających 12 miesięcy. Ciekawych informacji w zakresie trendów wyszukiwania Polaków w Internecie za ten okres dostarcza raport Google. Przyjrzyjmy się mu.

Według szacunkowych danych, udział wyszukiwarki Google w Polsce oscyluje wokół 90-95% rynku. Podsumowanie udostępnione przez polski oddział tej firmy pozwala więc na rzetelne ustosunkowanie się do trendów w internetowych poszukiwaniach naszych rodaków. Czego więc najczęściej szukaliśmy w 2025 roku?

 

Najczęściej wyszukiwane hasła w Polsce


TOP 10 najczęściej wyszukiwanych haseł w polskim Internecie w 2025 r.

1.

Wybory prezydenckie

2.

Labubu

3.

Wyniki wyborów

4.

Heweliusz

5.

Joanna Kołaczkowska

6.

Karol Nawrocki

7.

Charlie Kirk

8.

Robert Prevost

9.

Iran

10.

Papież Franciszek

 

Mijający rok upłynął w Polsce pod znakiem wyborów prezydenckich. Widać to także w powyższym podsumowaniu – wśród 10 najczęściej wpisywanych przez Polaków fraz trzy (wybory prezydenckie, wyniki wyborów, Karol Nawrocki) odnosiły się bezpośrednio do nich. W ciągu roku Polacy poszukiwali informacji m.in. dotyczących kandydatów i kampanii wyborczej, a także zmiany miejsca głosowania.

Poza informacjami o nowej głowie państwa, Polacy szeroko interesowali się także kilkorgiem innych osób. Byli to zmarli w mijającym roku: Joanna Kołaczkowska (aktorka kabaretowa i teatralna), Charlie Kirk (amerykański aktywista polityczny) i papież Franciszek. Polacy często poszukiwali też informacji o następcy tego ostatniego, jakim okazał się Robert Prevost (papież Leon XIV).

W czołowej dziesiątce znajdują się także Iran (m.in. wojna z Izraelem) czy Heweliusz (w kontekście produkcji Netflixa dotyczącej katastrofy promu pasażerskiego w 1993 roku). Drugą najpopularniejszą frazą w Polskim Internecie, poza wyborami prezydenckimi, było „labubu”. No właśnie, czym to właściwie jest?

Najkrócej rzecz ujmując, to postać stworzona przez pochodzącego z Hong Kongu artystę Kasinga Lunga. Została ona wypromowana przez producenta zabawek, który dystrybuuje ją w formie pudełek-niespodzianek (nabywca nie wie, jaki wariant lalki otrzyma). Do wzrostu jej popularności w Polsce przyczyniła się także wiralowa aktywność influencerów, publikujących treści związane m.in. z otwieraniem przesyłek.

 

Na ekranie i scenie

Dzięki Google możemy się też dowiedzieć jakimi produkcjami najbardziej zainteresowani byli Polacy. Wśród najpopularniejszych filmów i seriali znalazły się zarówno te wyprodukowane w naszym kraju („Dom dobry”, „Heweliusz”, „1670”), jak i produkcje zagraniczne.
 

Najczęściej wyszukiwane w 2025 roku:

 

FILMY

SERIALE

1.

Dom dobry

Heweliusz

2.

Konklawe

Squid Game

3.

Minecraft

Wzgórze psów

4.

Druga Furioza

1670

5.

Bridget Jones: Szalejąc za facetem

Dojrzewanie

6.

Nosferatu

Ginny & Georgia

7.

Frankenstein

Tylko jedno spojrzenie

8.

Babygirl

The Last of Us

9.

Thunderbolts*

Wednesday

10.

Obecność 4: Ostatnie namaszczenie

Czarne stokrotki

 

Jeśli chodzi o aktorów i aktorki, mieszkańcy Polski najczęściej szukali informacji o Jacku Kopczyńskim, Macieju Musiale, Filipie Gurłaczu, Martynie Byczkowskiej i Grażynie Szapołowskiej. Wśród osób ze świata sportu najwięcej zapytań dotyczyło osoby Jana Urbana (nowy selekcjoner reprezentacji Polski w piłkę nożną), Amandy Anisimowej, Andre Silvy, Agaty Wróbel i Mateusza Gamrota.

Za pośrednictwem Internetu Polacy poszukiwali także informacji o planowanych (i przeprowadzonych) koncertach. Najpopularniejsze zapytanie dotyczyło występów Pitbulla, ale na dość wysokim (5) miejscu uplasowała się choćby fraza dotycząca Koncertu Chopinowskiego 2025.


Najpopularniejsze wyszukiwania dot. koncertów w 2025

1.

Pitbull

2.

Quebonafide

3.

The Weeknd 2026

4.

The Neighbourhood

5.

Koncert Chopinowski 2025

6.

Jennifer Lopez

7.

Sanah

8.

Shawn Mendes

9.

Dawid Podsiadło 2026

10.

Billie Eillish

 

 

Co oznacza…? Ile, co, kiedy?

Dzięki danym Google’a możemy się też dowiedzieć, jakie pytania najczęściej wpisywali w przeglądarkę jej polscy użytkownicy.  Wiemy, że Polacy interesowali się znaczeniem żałoby narodowej, fraz „67” czy „tralaero tralala”.  Wśród najczęstszych zapytań w kategorii „co to…?” znalazły się m.in. „snus”, „Szon Patrol”, „polucja”, „wotum zaufania” czy „late poll”. Polacy chcieli też wiedzieć, ile kosztuje F16, labubu, zestaw Minecraft w McDonald’s czy burger Drwala.

Jak wspomnieliśmy, mijający rok upłynął pod znakiem wyborów prezydenckich. Dużo pytań dotyczyło więc ich terminu (w tym drugiej tury), debat i wyników.

Często pytano też o kwestie związane z pogrzebem papieża Franciszka, osobą jego następcy czy samego konklawe.

Z oczywistych względów Polacy interesowali się także kwestiami związanymi z polityką międzynarodową i sprawami bezpieczeństwa. Wśród najpopularniejszych zapytań w mijającym roku były m.in. te o znaczenie artykułu 4 NATO, „czy będzie wojna?”, „gdzie spadły drony w Polsce” oraz „dlaczego Izrael zaatakował Iran”.

 

Podsumowanie

Opublikowane na blogu Google Polska opracowanie stanowi interesujące pole do interpretacji zainteresowań Polaków – zarówno dla marketerów, socjologów, ale i zwykłego Kowalskiego. Już niedługo rozpoczniemy z kolei nowy, 2026 rok. Co powie o nas kolejne coroczne podsumowanie Google’a? O tym przekonamy się za rok.

 

Opracowanie: Adam Utko

 

Źródło:

Google Polska.