GŁÓWNE INFORMACJE:

Nr ewidencyjny:
86691877

Branża:
Finanse/Ekonomia

Zarobki:
-

Lokalizacja:
Polska, śląskie, Żory

Ważne do:
2025-08-29

Rodzaj umowy:
Brak
Dodatkowe informacje:
Główny księgowy / Główna księgowa
Miejsce pracy: ŻoryTwój zakres obowiązków
- Zakres głównych obowiązków na stanowisku Głównego Księgowego:
- prawidłowe i rzetelne prowadzenie ksiąg rachunkowych spółdzielni, zgodnie z przepisami prawa podatkowego i obowiązującymi przepisami ustawy o rachunkowości,
- przejęcie pełnej odpowiedzialności za rzetelne prowadzenie ksiąg rachunkowych i podatek dochodowy od osób prawnych,
- nadzór nad dekretowaniem i terminową ewidencją dokumentów księgowych, rozliczanie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
- sporządzanie sprawozdań finansowych wg ustawy o rachunkowości, raportów na potrzeby Zarządu, raportów i bilansów,
- udział w opracowywaniu planów gospodarczych na poszczególne lata,
- bieżące analizowanie wykonania planu,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- nadzór nad prowadzeniem spraw płacowych pracowników spółdzielni,
- prowadzenie całości dokumentacji wraz z rozliczeniem z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych,
- nadzór nad wystawianiem faktur VAT,
- nadzór procesów windykacyjnych, oraz nadzór nad prawidłową ewidencją tych procesów,
- nadzór nad właściwym obiegiem, utrzymaniem, przechowywaniem oraz archiwizacją dokumentów księgowych,
- współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, ZUS, GUS, banki, Biegły Rewident, Lustrator, audytorzy i inne),
- reprezentowanie pracodawcy przed stosownymi urzędami i instytucjami oraz organami kontroli finansowej,
- przestrzeganie i monitorowanie terminów płatności zobowiązań spółdzielni,
- przygotowywanie przelewów w systemie bankowym w ramach powierzonego zakresu czynności,
- współpraca z bankami w zakresie kredytowania i rozliczania procesów inwestycyjnych,
- wdrażanie wewnętrznych projektów mających na celu usprawnienie procesów i procedur funkcjonowania podległych działów,
- bieżące analizowanie regulaminów i instrukcji obowiązujących w Spółdzielni pod kątem zgodności z aktualnie obowiązującym prawodawstwem,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez organy nadzorcze spółdzielni.
Nasze wymagania
- posiadanie obywatelstwa polskiego;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na proponowanym stanowisku
- ukończone: ekonomiczne jednolite studia magisterskie lub ekonomiczne wyższe studia zawodowe i uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie, lub ekonomiczne studia podyplomowe i co najmniej 3 lata praktyki w prowadzeniu pełnej księgowości lub posiadanie ww. studiów oraz wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na tym stanowisku.
- Kompetencje interpersonalne:
- umiejętność pracy w zespole: kierowania zespołem pracowniczym i organizowania pracy,
- samodzielność, umiejętność organizacji pracy, dyskrecja,
- sumienność, zaangażowanie, komunikatywność, odpowiedzialność, systematyczność rzetelność, dokładność, terminowość, inicjatywa, wysoka kultura osobista,
- umiejętność nawiązywania kontaktów i współpracy z instytucjami zewnętrznymi.
Mile widziane
- preferowane będzie doświadczenie w jednostce zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami, towarzystwa budownictwa społecznego, spółdzielni mieszkaniowej, podmiocie obsługującym wspólnoty mieszkaniowe,
- podstawowa znajomość zagadnień spółdzielczości mieszkaniowej,
- bardzo dobra znajomość zagadnień księgowych i podatkowych, planu kont, mile widziany certyfikat księgowego,
- wiedza i umiejętności prowadzenia księgowości komputerowej i samodzielnej obsługi programów księgowo-finansowych – mile widziana znajomość ZSI UNISOFT,
- znajomość zagadnień płacowych i ubezpieczeniowych,
- znajomość obsługi systemu bankowości elektronicznej,
- umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywanie założeń - dobra znajomość Pakietu Office,
- znajomość procesów windykacyjnych,
- umiejętności analityczne.
To oferujemy
- Stabilna praca w stabilnym zespole
- umowa o pracę
- stabilne wynagrodzenie + premie
- szkolenia
- praca w zakresie pierwszej zmiany
O nas
Spółdzielnia Mieszkaniowa w Żorach istnieje 46 lat i zarządza 89 budynkami mieszkalnymi oraz 18 pawilonami handlowymi.
Ma pozycję dobrego i nowoczesnego zarządcy na rynku nieruchomości. Jest największym zarządca nieruchomości w Żorach, z licznymi nagrodami za zarządzanie.
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwanym RODO:1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Spółdzielnia Mieszkaniowa w Żorach, Dane kontaktowe: 44-240 Żory, Os.Korfantego 20A, tel.: 32/4788160, 32/4343983, e-mail: sekretariat@smzory.pl. Inspektor danych osobowych: dane kontaktowe tel.: 32/4788184, e-mail: iodo@smzory.pl.
2. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust.1 lit. .a), b) i c) oraz art. 9 ust.2 a), b i d) RODO w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, realizacji zadań ustawowych i statutowych oraz do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, a także świadomie wyrażonej zgody. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w szczególności na podstawie: ustawy Prawo spółdzielcze, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy o własności lokali, ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy, o zmianie Kodeksu cywilnego, ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)-RODO, ustawy o gospodarce nieruchomościami, Kodeksu postępowania cywilnego, Kodeksu cywilnego, Statutu Spółdzielni.
3. W trakcie przetwarzania dane osobowe mogą być ujawniane odbiorcom: osobom upoważnionym oraz podmiotom, które wykażą prawnie uzasadnione interesy. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz dochodzenia lub obrony roszczeń. Posiada Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz przenoszenia danych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze. Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania. Informacje zawarte w klauzuli mają zastosowanie od dnia 25.09.2019 r.
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
Nie

Powyższe ogłoszenie o pracę nie jest zweryfikowane przez Urząd Pracy. Wszelkie ryzyko związane z wykorzystaniem informacji zawartej w ogłoszeniu ponoszą użytkownicy.