
GŁÓWNY SPECJALISTA DS. FINANSOWO-KSIĘGOWYCH W WYDZIALE BUDŻETU, FINANSÓW I EGZEKUCJI NALEŻNOŚCI
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Rzeszowie
GŁÓWNE INFORMACJE:

Nr ewidencyjny:
86657520

Branża:
Administracja Państwowa

Zarobki:
-

Lokalizacja:
Polska, podkarpackie, Rzeszów

Ważne do:
2025-09-05

Rodzaj umowy:
Brak
Obowiązki:
- Prowadzi część ewidencji księgowej w celu prawidłowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
- Pełni zastępstwo za Głównego Księgowego podczas jego nieobecności, celem realizacji zadań wynikających z ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości.
- Sporządza listy płac celem terminowego regulowania zobowiązań.
- Analizuje stan należności oraz prowadzi działania i wystawia dokumenty wymagane przepisami prawa w celu wyegzekwowania należności i niedopuszczenia do ich przedawnienia się.
- Sporządza sprawozdania lub przygotowuje dane w celu terminowego złożenia sprawozdań zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Dodatkowe informacje:
Oczekiwania względem kandydata:wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub wyższe uzupełnione ekonomicznymi studiami podyplomowymi
pozostałe wymagania niezbędne:
wymagania dodatkowe :
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość przepisów ustawy o rachunkowości,
- Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych,
- Znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej,
- Znajomość przepisów rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
- Znajomość przepisów rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych,
- Znajomość przepisów rozporządzenia w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
- Znajomość przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
- Posiadanie kompetencji miękkich: organizacja pracy, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole,
- W okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. niepełnienie służby ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342 z późn. zm.), ani niebycie współpracownikiem tych organów.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe :
Dodatkowe informacje o stanowisku:
Stanowisko: główny specjalista
Do spraw: finansowo-księgowych
Komórka organizacyjna: w Wydziale Budżetu, Finansów i Egzekucji Należności
Warunki pracy:
Dokumenty niezbędne
Dokumenty dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wzory oświadczeń:
Do spraw: finansowo-księgowych
Komórka organizacyjna: w Wydziale Budżetu, Finansów i Egzekucji Należności
Warunki pracy:
- praca w siedzibie urzędu,
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- praca w pozycji wymuszonej - siedzącej,
- kontakt z klientem wewnętrznym i zewnętrznym,
- budynek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim oraz mających problemy z poruszeniem się po schodach - 3-piętrowy budynek, brak windy.
Dokumenty niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe (np. świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, zakresy obowiązków, opinie lub referencje dot. stażu i wolontariatu - z których wynika faktyczny okres i rodzaj wykonywanych zadań)
- Oświadczenie o niepełnieniu służby ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342 z późn. zm.), ani niebyciu współpracownikiem tych organów w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty dodatkowe
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Wzór oświadczenia dostępny jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Rzeszowie w zakładce: Informator klienta - Praca w WIOŚ - Wzory oświadczeń.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie.
- Dodatkowe informacje, w tym informacje o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod nr tel.:
17 854 38 41 wew. 313. - Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 104 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928),
informujemy, że w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska w Rzeszowie obowiązuje Procedura zgłoszeń
wewnętrznych z dnia 24 października 2024 r. (dalej Procedura). Możesz dokonać zgłoszenia ewentualnego
naruszenia prawa w sposób opisany w Procedurze, o którym dowiedziałeś się w związku z procesem rekrutacji.
Procedura dostępna jest pod linkiem https://www.gov.pl/web/wios-rzeszow/sygnalisci
/>
Wzory oświadczeń:
Ilość oferowanych miejsc pracy:
1
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
Nie
Kontakt:
Dokumenty należy złożyć do:
2025-09-05
Miejsce składania dokumentów:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Rzeszowie
ul. Langiewicza 26, 35-101 Rzeszów
Z dopiskiem: „Rekrutacja - Główny Specjalista Wydział Budżetu, Finansów i Egzekucji Należności."
lub drogą elektroniczną z wykorzystaniem platformy ePUAP na adres: /wiosrzeszow/SkrytkaESP
Przesłanie oferty na adres e-mail nie stanowi skutecznego złożenia oferty.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
2025-09-05
Miejsce składania dokumentów:
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Rzeszowie
ul. Langiewicza 26, 35-101 Rzeszów
Z dopiskiem: „Rekrutacja - Główny Specjalista Wydział Budżetu, Finansów i Egzekucji Należności."
lub drogą elektroniczną z wykorzystaniem platformy ePUAP na adres: /wiosrzeszow/SkrytkaESP
Przesłanie oferty na adres e-mail nie stanowi skutecznego złożenia oferty.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego:
- Kontakt do inspektora ochrony danych:
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych:
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane