GŁÓWNE INFORMACJE:






Obowiązki:
- Sporządzanie list płac i przelewów z wynagrodzeń i uposażeń i innych świadczeń z tytułu umów o pracę, umów zleceń i umów o dzieło w programie Symfonia,
- Prowadzenie pełnej dokumentacji z zakresu naliczania wynagrodzeń, zasiłków, rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym,
- Wydawanie zaświadczeń o uzyskanych dochodach na prośbę funkcjonariuszy i pracowników,
- Sprawozdawczość GUS,
- Sporządzanie rozliczeń podatkowych pracowników (PIT 11, Pit 4R, PIT 8AR),
- Ochrona danych osobowych pracowników zgodnie z odrębnymi przepisami.
- Prowadzenie ewidencji faktur oraz regulowanie zobowiązań (przelewy) wobec dostawców zgodnie z obowiązującymi zasadami,
- Archiwizowanie dokumentów Sekcji Finansów,
- Prowadzenie kasy podręcznej komendy zgodnie z „Instrukcją Kasową„,
- Wykonanie innych poleceń przełożonego związanych ze stosunkiem służbowym,
- terminowe wykonywanie zadań,
- rzetelne wywiązywanie się z obowiązków,
- czystość na stanowisku,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej.
Dodatkowe informacje:
Oczekiwania względem kandydata:2) mile widziana znajomość programów finansowo – księgowych grupy „Symfonia”,
3) mile widziana znajomość zasad naliczania zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń,
4) znajomość ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o rachunkowości,
5) dyspozycyjność, terminowość, dokładność,
6) komunikatywność i umiejętność pracy w zespole,
7) kreatywność i umiejętność analitycznego myślenia,
8) umiejętność samodzielnej pracy,
9) umiejętność pracy pod presją czasu.
pozostałe wymagania niezbędne:
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe :
- znajomość ustaw o finansach publicznych, o rachunkowości, o ubezpieczeniach społecznych, ustaw podatkowych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o Państwowej Straży Pożarnej, • znajomość przepisów resortowych w zakresie klasyfikacji dochodów i wydatków, • biegła znajomość narzędzi informatycznych, w tym obsługi komputera, pakietu MS Office, systemu EZD RP (elektronicznego zarządzania dokumentacją), bankowości internetowej oraz programów finansowych, kadrowo-płacowych i magazynowych.
Dodatkowe informacje o stanowisku:
Komórka organizacyjna: w Sekcji finansów
Warunki pracy:
- praca w siedzibie Komendy, w systemie codziennym od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30,
- praca administracyjno-biurowa,
- praca pod presją czasu,
- obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych powyżej 4 godzin dziennie, praca przy komputerze wymagająca wysiłku statycznego, oświetlenie naturalne/sztuczne,
- praca wykonywana jest w większości w pozycji siędzącej i związana z dokumentam, obsługą urządzeń biurowych, znajomością programów komputerowych,
- budynek KM PSP w Zabrzu jest obiektem wpisanym do rejestru zabytków, brak windy.
Dokumenty niezbędne
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- oświadczenia o posiadaniu obywatelstwa polskiego; - o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych; - o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe; - o znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego; - oświadczenie. że w okresie od 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. kandydat nie pracował, nie pełnił służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Załącznik Nr 1)
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru, (Załącznik Nr 2)
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty dodatkowe
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Postępowanie rekrutacyjne będzie składało się z następujących etapów:
- Analiza złożonych dokumentów związanych z postępowaniem kwalifikacyjnym,
- Test/sprawdzenie wiedzy z zakresu czynności wykonywanych na danym stanowisku,
- Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona będzie indywidualnie z kandydatami - punktowana w skali 1-10 przez każdą z osób wchodzących w skład komisji rekrutacyjnej,
- Podjęcie decyzji przez Komendanta Miejskiego PSP w Zabrzu o nawiązaniu stosunku pracy.
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne oraz informacje na temat terminu i miejsca kolejnego etapu będą dostępne na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie KM PSP w Zabrzu w terminie od dnia wpływu wszystkich aplikacji.
Ilość oferowanych miejsc pracy:
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
Kontakt:
2025-08-27
Miejsce składania dokumentów:
KM PSP Zabrze, ul. Stalmacha 22,
41-800 Zabrze
na kopercie i w liście motywacyjnym dopisek "Nabór na zastępstwo na stanowisku starszego księgowego".
UWAGA: w przypadku składania dokumentów listem poleconym lub za pośrednictwem kuriera należy wziąć pod uwagę wydłużony termin doręczenia, gdyż dokumenty, które wpłyną do KM PSP w Zabrzu po oznaczonym terminie zostaną odesłane na adres nadawcy, jeżeli będzie podany. Jeżeli brak będzie na kopercie adresu danych nadawcy - spóźniona przesyłka będzie zdeponowana w KM PSP w Zabrzu do czasu rozstrzygnięcia naboru, po czym zostanie komisyjnie zniszczona.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Wzory oświadczeń znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce Służba i praca jako załącznik 1 i 2 do ogłoszenia o naborze.
Wzory oświadczeń
załącznik nr 1
załącznik nr 2