STRATEGIE ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM I MOTYWOWANIE
Kreowanie postawy lidera- odkrycie własnego potencjału. • Autoanaliza i samoocena- określanie indywidualnego profilu lidera • Autoprezentacja — co wpływa na to, jak postrzegają nas inni • Aspekty komunikacji niewerbalnej. • Moje miejsce w zespole Kompetencje osobowościowe menedżera / lidera • Co powinno wyróżniać menedżera / lidera spośród innych osób? • Pozytywy i negatywy indywidualnych predyspozycji oraz kształtowanie indywidualnych zdolności menedżerskich / przywódczych • Umiejętność kierowania sobą • Decyzja: menedżer czy lider – czyli kogo potrzebuje mój zespół? • Rola lidera jako członka zespołu • Autorytet lidera – źródła władzy lidera • Zadania lidera w zespole – rozwój partnerstwa i współpracy • Budowanie zaufania lidera w zespole – jakie dokładnie zachowania budują zaufanie pracowników a jakie je niszczą? Inspiracje do lepszego motywowania i zarządzania • Wspólne działanie • Skuteczne podejmowanie decyzji. • Osiąganie wyników przez zespół • Identyfikacja naturalnego stylu zarządzania • Co motywuje, a co demotywuje moich pracowników? Zadanie, jako cel działania zespołu • Czym się różnią cele osobiste od celów zespołu? • Jak komunikować cele • Cele strategiczne i operacyjne • Zadania jako motywator dla pracownika – jak określić zadanie Skuteczna komunikacja podstawowym narzędziem menedżera • Funkcje komunikacji w procesie kierowania. • Rodzaje słuchania i rola czujnego słuchania w zadowalającej współpracy • Angażowanie pracowników do działania Tworzenie sprawnego, dynamicznego zespołu • Typy osobowości • Identyfikacja własnego typu osobowości • Misja, wspólny cel i wartości zespołu i firmy • Przekazywanie celów i efektywna organizacja pracy zespołu • Role zespołowe a motywacja • Diagnoza indywidualnych kompetencji w zakresie delegowania uprawnień • Sytuacje trudne i konfliktowe w zespole • Twoja asertywność Motywacja pracownika i zespołu • Podstawowe zasady motywowania zespołu i pracownika • Jak motywacja wpływa na wydajność pracownika • Pułapki i błędy w motywowaniu zespołu- jak ich uniknąć • Motywujący feedaback • Jak budować odpowiedzialność pracownika za wynik? Podsumowanie i ewaluacja szkolenia • Indywidualny Plan Działania
Metodologia/programBrak
TrenerBrak
Dodatkowe informacje o szkoleniuBrak