Назад

Stwórz CV i zdobądź pracę marzeń

Artykuł zgodny ze stanem prawnym na dzień: 2024-09-02

Jednym z najważniejszych dokumentów potrzebnych w procesie rekrutacji jest CV. Dlatego warto przyłożyć się do jego stworzenia. Zielona Linia, która wspiera osoby poszukujące pracy, udostępniła narzędzie, ułatwiające przygotowanie profesjonalnego CV. Zachęcamy do skorzystania z „Kreatora CV”!

Szukasz pracy? A może chcesz zmienić tą, w której pracujesz obecnie? Jeżeli tak, na pewno potrzebujesz aktualnego CV. W stworzeniu profesjonalnego dokumentu pomoże Ci „Kreator CV”. Zobacz jak to działa. Poniżej prezentujemy krótki opis i instrukcję działania. 

 

Kilka etapów i CV gotowe

Tworzenie CV w „Kreatorze CV” jest podzielone na siedem etapów. W pierwszym, „Dane osobowe”, wpisuje się nazwę, dodaje zdjęcie, podaje dane osobowe i dane kontaktowe. Co ważne, każde pole, na wszystkich etapach, wypełnia się dobrowolnie. Jest tylko jedno pole, „nazwa”, które trzeba uzupełnić.

Kolejny etap to „Doświadczenie zawodowe”. W tym miejscu podaje się swoją pełną historię zatrudnienia, podając m.in. okresy zatrudnienia, nazwę firmy, stanowisko. Można dodać wiele miejsc pracy, które „Kreator CV” na końcu procesu tworzenia CV ułoży chronologicznie w dokumencie.

Na trzecim etapie wypełnia się pola dotyczące wykształcenia wraz z zawodem wyuczonym i wykonywanym. Można tu dodać informacje o ukończonych szkołach / uczelniach.

Etapy czwarty i piąty dotyczą praktyk i szkoleń oraz uprawnień i umiejętności. Praktyki i szkolenia wpisuje się w wyznaczone pola, natomiast uprawnienia i umiejętności wybiera przede wszystkim z dostępnej listy. W przypadku umiejętności można wybrać ze skali od 1 do 5 (1 = podstawa, 5 = ekspert) stopień zaawansowania. Na tym etapie można opisać również swoje zainteresowania.

Szósty etap poświęcony jest znajomości języków obcych. Można wybrać z listy lub wpisać języki, które się zna oraz zaznaczyć poziom ich znajomości.

W ostatnim, siódmym, etapie podaje się preferencje zawodowe, a więc: preferowane stanowisko, preferowany zawód, wybiera się preferowaną branżę oraz preferowane województwo, w którym chce się podjąć pracę.

 

 

Szata graficzna też jest ważna

Ostatnim krokiem jest wybór szablonu CV. Po kliknięciu w przycisk „Podgląd PDF” pojawią się wersje: nowoczesna (6 wariantów), prosta (8 wariantów) oraz profesjonalna (6 wariantów).

Dodatkowo istnieje możliwość wyboru kolorystyki każdego szablonu. Dostępne są wersje: szary, niebieski, pomarańczowo-żółty, zielony oraz brązowy.

 

Warto wiedzieć

Po wyborze szablonu i kolorystyki, które można oczywiście w każdej chwili zmienić, i zapisaniu CV, nad dokumentem pojawia się informacja, w jakim procencie formularz został wypełniony. Trzeba pamiętać, że im więcej informacji podamy o sobie, swoim doświadczeniu, wykształceniu i umiejętnościach, tym lepiej będzie wyglądał nasz dokument. Nawet jeśli w ogłoszeniu o pracy nie ma informacji, że np. wymagana jest znajomość języka angielskiego, dobrze jest się tym pochwalić. Oczywiście, jeżeli znamy ten język.

Warto też sprawdzić, czy w naszej historii zatrudnienia nie ma luk, bo o nie bardzo często pytają rekruterzy, a jeśli są, bo jednak była przerwa w zatrudnieniu, dobrze jest przypomnieć sobie ich powód.

Chociaż zdjęcie nie jest wymaganym elementem CV, wzbogaca ono graficznie dokument oraz pozwala na łatwiejszą identyfikację podczas rozmowy rekrutacyjnej. Osoba prowadząca taką rozmowę pozna nas, bo widziała nasze zdjęcie w CV, co wpływa korzystnie na wizerunek kandydata do pracy.

Nie można zapomnieć o danych kontaktowych. Wprawdzie te pola nie są obowiązkowo wymagane przez system „Kreator CV”, ale ciężko sobie wyobrazić profesjonalne CV bez danych do kontaktu. Potencjalny pracodawca nie będzie przecież szukał gdzie indziej niż w CV możliwości kontaktu.

W systemie (w „Kreatorze CV”) można dodać do 5 CV, które można wykorzystać np. do tworzenia automatycznych wydruków z zawartością CV w zależności od potrzeb. 

 

Opracowanie: Zespół Powroty