AUDYTOR WEWNĘTRZNY DS. OBSŁUGI KOMITETU AUDYTU, W BIURO AUDYTU WEWNĘTRZNEGO
GŁÓWNE INFORMACJE:
Obowiązki:
- Obsługuje posiedzenia Komitetu audytu w dziale administracji rządowej obrona narodowa, przygotowuje tematykę posiedzeń i materiały, w tym projekty uchwał do akceptacji Dyrektora Biura. Gromadzi i archiwizuje dokumentacje posiedzeń oraz prowadzi bazy uchwał, wytycznych, sprawozdań i innych dokumentów wynikowych.
- Koordynuje audyt wewnętrzny w dziale obrona narodowa, wynikający z ustawowych zadań Komitetu audytu i Ministra kierującego działem oraz analizuje informacje z komórek audytu wewnętrznego jednostek w dziale obrona narodowa w zakresie planowania, sprawozdawczości, ocen wewnętrznych i zewnętrznych oraz innych zadań przewidzianych ustawą i regulaminem dla Komitetu audytu i komórki audytu wewnętrznego w Ministerstwie. Przygotowuje informacje i materiały (analizuje wnioski i opinie) o charakterze merytorycznym wraz z propozycjami rozwiązań procedowanych zagadnień przez Komitet audytu
- Przeprowadza zadania audytowe o charakterze zapewniającym (zadania zapewniające) wynikające z rocznego planu audytu oraz poza planem audytu wewnętrznego, zlecone przez Ministra Finansów, Szefa Krajowej Administracji Skarbowej a także na polecenie Prezesa Rady Ministrów w tym: opracowuje program zadań audytowych ujętych w planie rocznym i zleconych poza planem, przeprowadza analizy ryzyka w obszarach objętych audytem, określa cel zadania oraz zakres przedmiotowego i podmiotowego zadania, ustala narzędzia badawcze, przeprowadza czynności audytowe, kieruje zapytania (w tym opracowuje testy, kwestionariusze) pisma, maile, telefony, osobiście do audytowanych i osób wyznaczonych do współpracy z audytorami, analizuje otrzymywane dokumenty, informacje, dane, formułuje zalecenia w stosunku do zbadanych obszarów wymagających usprawnień i wskazuje istotne ryzyka oraz je uzgadnia z audytowanym, sporządza i podpisuje sprawozdania (opinie, notatki) z przeprowadzenia zadań audytowych.
- Przeprowadza czynności doradcze wynikające z rocznego planu audytu oraz zlecone poza planem audytu wewnętrznego zlecone przez Ministra Finansów, Szefa Krajowej Administracji Skarbowej a także na polecenie Prezesa Rady Ministrów, w celu sformułowania opinii lub wniosków, które przyczynią się do usprawnienia funkcjonowania jednostki, w tym także bada stan faktyczny, dokonuje oceny zgodności poszczególnych działań z przepisami prawa i wewnętrznymi procedurami, jak również ocenia czy przyjęte rozwiązania są spójne, logiczne i wystarczające.
- Realizuje Program zapewnienia i poprawy jakości w Biurze Audytu Wewnętrznego, zgodnie z określonymi procedurami wewnętrznymi. Bierze udział w przeprowadzaniu przeglądów i aktualizacji procedur audytu wewnętrznego, w celu zapewnienia kompletności i aktualności obowiązujących procedur w zakresie działania audytu wewnętrznego w Ministerstwie. Opiniuje wnioski o wyrażenie zgody na prowadzenie audytu wewnętrznego w jednostkach w dziale przez usługodawcę niezatrudnionego w tych jednostkach.
- Opracowuje propozycje programu zapewnienia i poprawy jakości wraz z metodyką pomiaru efektywności audytu wewnętrznego w dziale obrona narodowa, planowania i sprawozdawczości audytu wewnętrznego.
- Przygotowuje informacje i materiały niezbędne do sporządzenia przez Komitet audytu sprawozdań z realizacji jego zadań, w tym przygotowuje projekty sprawozdania. Wspiera Komitet adytu w wykonaniu samooceny.
- Organizuje i obsługuje spotkania z audytorami wewnętrznymi w dziale.
Dodatkowe informacje:
Oczekiwania względem kandydata:pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość ustawy o rachunkowości
- Znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
- Znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych
- Znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie audytu wewnętrznego oraz informacji o pracy i wynikach tego audytu
- Znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie komitetu audytu wewnętrznego
- Znajomość Komunikatu Ministra Finansów w sprawie standardów audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych
- Znajomość struktury organizacyjnej MON
- Umiejętność organizacja pracy własnej
- Umiejętność współpraca z innymi
- Umiejętność dążenie do rezultatu
- Umiejętność poszukiwanie rozwiązań
- Umiejętność innowacyjność
- Umiejętność komunikacja
- Spełnienie wymogu określonego w ustawie o służbie cywilnej dotyczącego zakazu zatrudniania w służbie cywilnej osoby, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - osoba wybrana do zatrudnienia, jeśli urodziła się przed dniem 1 sierpnia 1972 r., będzie musiała złożyć Oświadczenie lustracyjne
- Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą TAJNE lub wyrażanie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania takiego poświadczenia, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie informacji niejawnych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe :
Dodatkowe informacje o stanowisku:
Do spraw: obsługi Komitetu audytu,
Komórka organizacyjna: Biuro Audytu Wewnętrznego
Warunki pracy:
Budynek:
- na zewnątrz: podjazd dla wózków inwalidzkich
- wewnątrz: winda, ograniczona możliwość poruszania się osób na wózkach inwalidzkich, brak toalet dostosowanych do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
Warunki dotyczące charakteru pracy:
- praca administracyjno-biurowa
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
- obsługa urządzeń biurowych
- zagrożenie korupcją - w czasie prowadzenia czynności audytowych
Dokumenty niezbędne
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego, w szczególności mogą to być: świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty (UWAGA: należy dołączyć kopie dokumentów, które w sposób niebudzący wątpliwości potwierdzają zarówno rodzaj, jak i długość wymaganego doświadczenia-dokumentami takimi nie są umowy o pracę, umowy zlecenia itp.).
- Kopię posiadanego poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą TAJNE lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego mającego na celu uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą TAJNE
- Curriculum Vitae (CV) zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowałaś/nie pracowałeś ani pełniłaś/nie pełniłeś służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłaś/ nie byłeś współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty dodatkowe
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca
- Zwróć uwagę na termin, miejsce i sposób składania dokumentów oraz ich kompletność
- Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail)
- Nie dopuszczamy uzupełniania oferty, jeśli upłynął termin składania dokumentów
- Oświadczenia muszą być opatrzone datą i podpisane własnoręcznie. Zachęcamy do skorzystania z gotowego wzoru
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i odręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą, wskazane w części "DOKUMENTY NIEZBĘDNE". Na ich podstawie zostanie dokonana weryfikacja spełniania przez Ciebie wymagań formalnych
- Podaj w ofercie adres poczty elektronicznej (e-mail). Za jego pośrednictwem powiadomimy Cię jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu. Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy
- Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną komisyjnie zniszczone
- Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnością, które spełniają wymagania określone w niniejszym ogłoszeniu (z uwzględnieniem informacji dotyczących miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy)
- Pracownikowi może być nadany pracowniczy przydział mobilizacyjny - na podstawie ustawy o obronie Ojczyzny
- Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r. (Dz.U. poz. 928) informujemy, że procedury dotyczące zgłoszeń wewnętrznych reguluje zarządzenie Nr 30 Dyrektora Generalnego Ministerstwa Obrony Narodowej z dnia 18 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia procedury dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Obrony Narodowej
Wzory oświadczeń:
Ilość oferowanych miejsc pracy:
Ogłoszenie o pracy tymczasowej:
Kontakt:
2025-12-03
Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Obrony Narodowej
Biuro Dyrektora Generalnego
al. Niepodległości 218
00-911 Warszawa
Dokumenty można również składać:
- osobiście w Punkcie podawczym MON, al. Niepodległości 218 - wejście od ul. Filtrowej (pn.-pt., w godz. 8.15-16.15) w zamkniętej kopercie z nr oferty BIP KPRM
- przez E-PUAP.
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Klauzula informacyjna z RODO dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydatów ubiegających się o zatrudnienie w procesie naboru do korpusu służby cywilnej w MON
1. Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w ramach naboru jest Ministerstwo Obrony Narodowej reprezentowane przez Dyrektora Generalnego MON z siedzibą w Warszawie, przy Al. Niepodległości 218.
2. Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować poprzez pocztę elektroniczną na adres: iod@mon.gov.pl lub listownie na adres: Ministerstwo Obrony Narodowej Al. Niepodległości 218, 00-911 Warszawa, z dopiskiem "Inspektor Ochrony Danych".
3. Cel i podstawy przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy[1] będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego procesu naboru oraz archiwizacji dokumentów po jego przeprowadzeniu[2].
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda[3] na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać
w dowolnym czasie.
4. Odbiorcy danych osobowych
Pani/Pana dane mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora, a także innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane
do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
5. Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane zgromadzone w obecnym procesie naboru będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w tym zgodnie z obowiązującym w Ministerstwie Obrony Narodowej Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.
6. Prawa osób, których dane dotyczą/Uprawnienia
W zależności od podstawy prawnej przetwarzania danych ma Pani/Pan prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w przypadkach wymienionych w art. 18 ust. 1 RODO,
- usunięcia danych osobowych,
- wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych)
7. Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest niezbędne aby uczestniczyć w procesie naboru. Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne.
8. Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
W trakcie przetwarzania danych nie będzie dochodziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani
do profilowania.
[1] Art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (dalej KP) oraz art. 26 ustawy o służbie cywilnej z dnia 21 listopada 2008 r.,
[2] Art.221 §1 KP w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b-c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm., dalej RODO).
[3] Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust. 2 lit. a RODO, przy czym jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Pani/Pana zgoda na ich przetwarzanie.
