STRATEGIE ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM I MOTYWOWANIE
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu: • Rozpoznasz swój styl kierowania oraz wynikające z niego atuty i ograniczenia • Wypracujesz własny stylu bycia liderem zespołu, którym zarządzasz, w kontekście motywacji zespołu i pracownika oraz zadań zespołowych, • Udoskonalisz swoje umiejętności budowania i rozwijania zespołu • Nabędziesz umiejętności motywowania pozafinansowego, dostosowanego do modelu osobowościowego pracownika, • Dowiesz się jakie są Twoje mocne i słabe strony jako menedżera • Nabędziesz wiedzę potrzebną do delegowania zadań i uprawnień, • Poznasz sposoby formułowania celów i ustalania priorytetów, • Poznasz metody rozwijania umiejętności i określania indywidualnych cech członków zespołu, niezbędnych przy przydzielaniu odpowiednich zadań, • Nauczysz się rozpoznawać i zapobiegać oraz wykorzystywać konflikty do rozwoju jednostek i zespołów • Poznasz metody motywowania i wzbudzania twórczego zaangażowania członków zespołu • Zdobędziesz umiejętność inicjowania procesu budowania poczucia wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa wśród współpracowników • Poznasz nowoczesne techniki moderowania pracy zespołowej. • Rozszerzysz wiedzę na temat własnych reakcji w relacji z zespołem, • Określisz swój indywidualny profil lidera • Wzmocnisz swoją skuteczność w przekazywaniu konstruktywnej informacji zwrotnej pracownikom – informacja zwrotna i jej funkcja motywacyjna, • Poznasz bariery komunikacyjne
Metodologia/programKreowanie postawy lidera- odkrycie własnego potencjału. • Autoanaliza i samoocena- określanie indywidualnego profilu lidera • Autoprezentacja — co wpływa na to, jak postrzegają nas inni • Aspekty komunikacji niewerbalnej. • Moje miejsce w zespole Kompetencje osobowościowe menedżera / lidera • Co powinno wyróżniać menedżera / lidera spośród innych osób? • Pozytywy i negatywy indywidualnych predyspozycji oraz kształtowanie indywidualnych zdolności menedżerskich / przywódczych • Umiejętność kierowania sobą • Decyzja: menedżer czy lider – czyli kogo potrzebuje mój zespół? • Rola lidera jako członka zespołu • Autorytet lidera – źródła władzy lidera • Zadania lidera w zespole – rozwój partnerstwa i współpracy • Budowanie zaufania lidera w zespole – jakie dokładnie zachowania budują zaufanie pracowników a jakie je niszczą? Inspiracje do lepszego motywowania i zarządzania • Wspólne działanie • Skuteczne podejmowanie decyzji. • Osiąganie wyników przez zespół • Identyfikacja naturalnego stylu zarządzania • Co motywuje, a co demotywuje moich pracowników? Zadanie, jako cel działania zespołu • Czym się różnią cele osobiste od celów zespołu? • Jak komunikować cele • Cele strategiczne i operacyjne • Zadania jako motywator dla pracownika – jak określić zadanie Skuteczna komunikacja podstawowym narzędziem menedżera • Funkcje komunikacji w procesie kierowania. • Rodzaje słuchania i rola czujnego słuchania w zadowalającej współpracy • Angażowanie pracowników do działania Tworzenie sprawnego, dynamicznego zespołu • Typy osobowości • Identyfikacja własnego typu osobowości • Misja, wspólny cel i wartości zespołu i firmy • Przekazywanie celów i efektywna organizacja pracy zespołu • Role zespołowe a motywacja • Diagnoza indywidualnych kompetencji w zakresie delegowania uprawnień • Sytuacje trudne i konfliktowe w zespole • Twoja asertywność Motywacja pracownika i zespołu • Podstawowe zasady motywowania zespołu i pracownika • Jak motywacja wpływa na wydajność pracownika • Pułapki i błędy w motywowaniu zespołu- jak ich uniknąć • Motywujący feedaback • Jak budować odpowiedzialność pracownika za wynik? Podsumowanie i ewaluacja szkolenia • Indywidualny Plan Działania Metodologia prowadzenia szkolenia: Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe: - symulacje, - mini- wykłady- ćwiczenia- prace indywidualne, w parach i grupowe, - dyskusje moderowane przez trenera, - burze mózgów,- case study. Warsztatowy charakter szkolenia umożliwi uczestnikom zdobycie niezbędnej wiedzy oraz pozyskanie konkretnych umiejętności praktycznych. Zasadą pracy będzie wspólne wypracowywanie rozwiązań. Feedback ze strony trenera będzie miał charakter motywujący, otwierający na rozwój. ! Praca w małych grupach szkoleniowych pozwala na zastosowanie metod coachingowych oraz gwarantuje intensywną, warsztatową formę prowadzenia szkolenia. Kim jesteśmy? Grupę Szkoleniowa SOLBERG tworzą ludzie, którzy w branży szkoleniowej pracują od lat. Nasi trenerzy posiadają często ponad 20-letnie doświadczenie w branży szkoleniowej. Jesteśmy dynamiczni, otwarci, kreatywni a naszą wspólną pasją jest organizowanie szkoleń. Grupa Szkoleniowa SOLBERG to zespół wyselekcjonowanych trenerów, coachów, doradców i wysokiej klasy ekspertów posiadających doskonałe przygotowanie merytoryczne, wybitne zdolności dydaktyczne oraz bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń biznesowych. Co ważne, trenerzy systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe, by inspirować naszych Klientów do osiągania lepszych rezultatów biznesowych. Posiadają również ugruntowane doświadczenie szkoleniowe, w ramach którego wypracowali wiele aktywizujących i niestandardowych metody pracy, docenianych przez uczestników. Atutem naszej kadry jest również wieloletnie doświadczenie w realizacji usług doradczoszkoleniowych w zakresie rozwoju organizacji. To kreatywni profesjonaliści potrafiący spojrzeć na funkcjonowanie organizacji, jak i pracowników z wielu perspektyw. POLECAMY INNE SZKOLENIA ORGANIZOWANE PRZEZ GRUPĘ SZKOLENIOWĄ SOLBERG: - Skuteczny Lider Zespołu - Nowoczesne Zarządzanie Zespołem - Nowoczesne Strategie Sprzedaży - Budowanie relacji z Klientem - Proaktywna Sprzedaż Telefoniczna - Profesjonalne Negocjacje Handlowe - Telefoniczne umawianie spotkań - Profesjonalna Obsługa Klienta - Efektywność Osobista
TrenerBrak
Dodatkowe informacje o szkoleniuBrak