5 umiejętności miękkich, które pracownicy powinni doskonalić [INFOGRAFIKA]
Artykuł zgodny ze stanem prawnym na dzień: 2023-10-18
Zdaniem ekspertów, rozwijanie kompetencji związanych w inteligencją emocjonalną pozytywnie wpływa na rozwój kariery. Pracownik buduje dzięki temu właściwe relacje w zespole, co przekłada się na jakość i dynamikę współpracy. Na których umiejętnościach miękkich najlepiej się skupić i je rozwijać? Oto pięć propozycji wskazanych przez ekspertów.
Justyna Bilicz (Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia)
Uwaga! Wszystkie treści i materiały zamieszczane na portalu zielonalinia.gov.pl,opracowywane przez grupę redakcyjną, mają charakter informacyjny. Redakcja portalu dokłada wszelkich starań, aby informacje w nim zawarte były rzetelne i wiarygodne. Nie stanowią one wiążącej interpretacji przepisów prawnych.
Zobacz podobne artykuły:
Różne rodzaje spółek a status bezrobotnego Przepisów dotyczących warunków, które należy spełnić, by uzyskać status bezrobotnego należy szukać w ustawie o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Znajdują się w niej m.in. zapisy dotyczące rejestracji w urzędzie pracy odnoszące się do różnego rodzaju spółek. W tym artykule przyjrzymy się im bliżej.
Języki obce – dlaczego warto je znać? Znajomość języków obcych jest od lat jedną z najbardziej pożądanych umiejętności na rynku pracy. Jednak poza pracą zawodową (i często związanym z tym wyższym wynagrodzeniem) posługiwanie się inną niż polską mową przydaje się także w pozostałych sferach życia.
Jakie umiejętności najczęściej wpisujemy w CV? CV jest najpopularniejszym dokumentem rekrutacyjnym. To na jego podstawie pracodawcy zapraszają kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną. Warto zatem, by dokument ten pozytywnie wyróżniał się na tle innych. Część CV jest poświęcona umiejętnościom. O jakich kompetencjach najczęściej wspominają Polacy? Jakimi umiejętnościami najchętniej chwalą się mieszkańcy innych krajów?
Trudno o pracownika z odpowiednimi kompetencjami Postęp technologiczny, który obserwujemy również na rynku pracy jest dziś szybszy niż kiedykolwiek. Sprawia to problemy pracodawcom, którzy nie mogą znaleźć pracowników z odpowiednimi kompetencjami. Kogo szukają firmy? Jakie umiejętności są teraz kluczowe na rynku pracy?
O tym, jak ważne są dobre relacje w pracy Dlaczego dobre relacje w miejscu pracy są takie ważne? Co sprawia, że zespół zaczyna funkcjonować jak dobrze naoliwiona maszyna? Co zrobić, by zbudować dobre środowisko pracy? Odpowiedzi w poniższym materiale.
Jak rozwijamy kompetencje zawodowe i osobiste, przynosząc nowe spojrzenie na rynek pracy w Polsce Aby skutecznie rozwijać kompetencje zawodowe i osobiste, niezbędne jest zrozumienie, że rynek pracy nieustannie się zmienia, a kluczowe umiejętności to nie tylko fachowa wiedza, ale również zdolności adaptacyjne, interpersonalne i gotowość do uczenia się przez całe życie. W artykule został omówiony aspekt, jak rozwój tych kompetencji może wpływać na naszą karierę oraz jak oddziałuje na rynek pracy w Polsce.
Siła pracy zespołowej kluczem do sukcesu [INFOGRAFIKA] Praca zespołowa to nie tylko suma indywidualnych umiejętności i wysiłków, ale też synergia, która pozwala na osiąganie wyjątkowych rezultatów. Oto cztery przykłady związane z siłą pracy zespołowej.
Kompetencje przyszłości. Poznaj klucz do sukcesu w dynamicznym świecie zawodowym W szybko zmieniającym się środowisku zawodowym, zdolność do adaptacji i rozwijania nowych umiejętności staje się kluczowym elementem sukcesu zawodowego. Kompetencje przyszłości to zestaw umiejętności, które pozwalają nie tylko przetrwać, ale również odnosić sukcesy w erze cyfrowej i globalnej. Sprawdź, jakie kompetencje mogą okazać się kluczowe w kontekście przyszłego rynku pracy.




